fbpx

Hasznos információk töltsék ki az oldalak nagy részét

Hasznos információk töltsék ki az oldalak nagy részét

Hasznos információk töltsék ki az oldalak nagy részét 150 150 Gálné Atyi Anita - UX tervező, webfejlesztő, tanácsadó

A felhasználók célorientáltan, mindig a tartalom miatt látogatnak oldalainkra. Ezért fontos, hogy hasznos információk töltsék ki az oldalak nagy részét.

webergonomiai_alapelvek_1

Felhasználók viselkedésnek vizsgálata

A felhasználók viselkedésének hosszú éveken át tartó elemzése a következőket tárta fel:

  • A felhasználók tartalomorientáltak. Egy adott oldalra érkezve figyelmen kívül hagynak minden egyebet, és ha úgy látják, az nem tartalmaz számukra hasznos információt, a weblap további részeivel nem foglalkoznak.
  • Mivel gyakran kívülről – linkeken vagy keresőmotoron keresztül – érkeznek egy weboldalra, nem értik egy website egészének felépítését.
  • A felhasználók célirányosak, szinte csak a számukra érdekes dolgokkal törődnek.
  • Gyakran hagyatkoznak keresők használatára, ideértve a keresőmotorokat és a weblapok saját keresőjét is.
  • Mindent elkerülnek, ami reklámra hasonlít.
  • Ha az oldal nem mutatkozik hasznosnak, két-három másodpercen belül továbbállnak.
  • Csak a legritkább esetekben hajlandóak időt szánni egy weboldal nehezen érthető működésének megtanulására, inkább máshol keresik tovább a választ a kérdéseikre.

Hasznos információk

A viselkedési tanulmányok által feltártak miatt, nagyon fontos, hogy hasznos információkkal kell kitölteni a képernyő minél nagyobb részét. Egy user szempontjából minden más – a böngésző alsó és felső sávjai, a navigáció, a hirdetések – csak a számára fontos tartalmak elől elrabolt terület. A hasznos tartalmak aránya legyen legalább 50%, de ideális esetben akár 80% is lehet!

Természetesen egy honlap tervezésénél nem csak a felhasználók érdekeit kell figyelembe vennünk. De jól használható, a userek által kedvelt, hasznosnak, értékesnek tartott website-ot csak úgy hozhatunk létre, hogy ha figyelünk az igényeikre.

Fontos még megjegyezni, hogy az, hogy mi számít “hasznos tartalom“-nak, az nagyon függ a weblap céljától, közönségétől. Például egy esküvői fotós weboldalán a képek a munkájának minőségi bizonyítékai, és ha egy látogató azon gondolkozik, hogy az illetőt kérje fel fotósnak az esküvőjére, akkor számára a fotók információtartalommal bírnak. Ellenben egy adózási tanácsadással foglalkozó weblapon valószínűleg a fotóknak nem igazán van hasznos információ tartalma, általában csak design elemként funkcionálnak.

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg másokkal is!